Wachttijden

Meer informatie over de wachttijden

Wachten is natuurlijk nooit fijn, helemaal niet wanneer je snel geholpen wil worden. Wij streven ernaar om onze wachttijd zo kort mogelijk te houden. Helaas is het door een tekort aan psychologen en psychiaters in Nederland niet altijd mogelijk om iedereen zo snel te helpen als wij graag zouden willen. Wij geven onze wachttijden duidelijk aan op onze praktijkpagina’s en ook in onze praktijkzoeker kun jij direct de wachttijden van onze vestigingen zien. Deze wachttijden worden wekelijks bijgewerkt.

De wachttijd welke wij tonen op de praktijkpagina’s, is de wachttijd tot intake. Na de intake is er nog een wachttijd tot de start van de behandeling. Deze wachttijd is afhankelijk van de hulpvraag en het type zorg wat daar het beste bij aansluit.

Bekijk de wachtijden per praktijk

Zoek jouw praktijk

Groei en innovatie

Als er op een locatie een lange wachttijd ontstaat doen wij er alles aan om deze wachttijd te verlagen. Wij proberen onze teams zo snel mogelijk uit te breiden om iedereen binnen een acceptabele periode te kunnen helpen. Mocht een locatie bijvoorbeeld helemaal vol zitten gebeurt het ook regelmatig dat wij in dezelfde regio nog een locatie openen. Helaas lukt het ons niet altijd om snel genoeg nieuwe collega’s aan te nemen waardoor de wachttijden langer zijn dan wij graag zouden zien.

Wachtlijstbemiddeling

Wanneer je de wachttijd te lang vindt, kun je altijd contact opnemen met ons of je zorgverzekeraar en vragen om wachtlijstbemiddeling. Je zorgverzekeraar kan je ondersteunen zodat je binnen 4 weken vanaf je eerste contact met een zorgaanbieder een intake gesprek krijgt en dat binnen 10 weken vanaf de intake de behandeling is gestart. Dit zijn de maximaal aanvaardbare wachttijden die door zorgaanbieders en zorgverzekeraars gezamenlijk zijn overeengekomen (de treeknormen).

Zet de volgende stap in je herstel